вторник, април 22, 2008

Да поставим началото...

... като уточним каква е всъщност целта на този блог. Идеята му е отдавна разпространена в световен мащаб. Движението се нарича Bookrings, а целта му е обмен на книги.
Не претендирам да съм запозната в детайли с това движение в неговия вече разпространен вариант. Тук просто поставяме началото на нашето начинание "Предай нататък книга". Идеята всъщност се роди във форума на bg-mamma и темата "Литуратурен клуб". Именно пишещите там сме автори тук. Надявам се да създадем приятелски кръг от хора, които обичат да четат и споделят преживяванията си, свързани с четенето. Този блог ще бъде нашето място за среща. Тук ще предлагаме книги и ще търсим такива, ще уточняваме пътя на книгите между тези, които искат да ги прочетат, ще споделяме впечатления.
И за да не прекалявам с уводните думи - ето накратко идеята: всеки, който иска да бъде част от общността, може да предложи определени книги, с които е готов да се раздели за известно време. От друга страна, всеки, който иска да прочете определена книга от предложените, ще може да заяви своето желание. Собственикът на книгата ще направи списък с имената на тези, между които книгата ще поеме своя път, ще я изпрати на първия, съответно той на следващия и така, докато книгата се върне при своя собственик.
Това е разковничето на начинанието. Но има и още: в блога тези, които търсят определена книга, ще могат да заявят желанието си. Ще можем да споделяме мисли за прочетените книги и да обсъждаме други въпроси, които ни вълнуват.
И за да не се привързваме твърде много към книгата, пристигнала при нас, ще има и срок, в който тя да бъде прочетена и изпратена нататък. Три седмици звучи разумно, нали?
И най-важното - да бъдем коректни един към друг и да се отнасяме към книгите като към любима вещ - да ги почитаме и пазим.
Очакваме ви.

7 коментара:

молив каза...

Приветствам идеята!
При желание, предавам нататък:

"Лудориите на лошото момиче", М.В.Льоса;
"Ангелски езици", Димитър Динев
"Норвежка гора", Харуки Мураками
"Престолът на русалката", Сю Монк Кид

Чете ми се Пат Конрой и "Блус в лятна нощ".

П.С. Тони, справих ли се :-)

Toni каза...

А аз приветствам моята любима Verdad :) Добре дошла! Мисля си, дали не е добра идея всеки да публикува предложенията си за книги в отделна публикация. Всъщност, да - така ще е най-добре и определено по-прегледно. Така че пробвай със самостоятелна публикация - все пак си един от авторите. А аз обещавам веднага да се запиша за една от книгите :) Довечера ще публикувам и моите предложения.

Никомила каза...

Ето ме и мен, включвам се с ентусиазъм! Да не се чудите коя съм, при мамите съм Котка, но на други места съм с този ник и го предпочитам, защото е съставен от имената на двете ми дечица:-).

Ще ми трябва време да съставя и аз списък на книги, дано успея до довечера.

Verdad, аз в момента довършвам "Блус в лятна нощ", на една приятелка е, но ще я питам дали мога да ти я пратя, мисля, че няма да има проблем.

Не се сещам какво друго да пиша на първо време....

Тони, благодаря за идеята и че толкова бързо я задейства!

Тони каза...

Никомила, здравей и на теб!

dakelche каза...

Страхотна идея!

Предавам нататък тези книги:

"Бялата крепост" - Орхан Памук
"Жива жар" - Трейси Шевалие
"Записки от един малък остров" - Бил Брайсън
"Мисия Лондон" - Алек Попов

Искам да пробвам Мураками. Verdad, какви са ти впечатленията от "Норвежка гора"?

Тони каза...

Дакелче, добре дошла и на теб!
Момичета, нека публикуваме книгите, които предлагаме, и в отделна публикация, а не само в коментарите. Защото ще се стигне до там блогът ни да се състои от една публикация и няколко десетки/стотици звучи самонадеяно :)/ коментари. А всъщност можете да публикувате и в самия блог, а не само в коментарите, нали? Или пропускам нещо?

Li La каза...

Момичета, да знаете че в бг-мама съм dulcemulce :)